Close icon
Close icon

Dr Sylvaine Ní Aogáin

Dr Sylvaine Ní Aogáin

B.Oid (MIC); M.Oid (MIC); Ph.D. san Oideachas (DCU); Teastas Iarchéime san Aistriúchán (NUIG).
Léachtóir

Research interests

Second language acquisition; effective second language pedagogy; immersion education; professional development for primary teachers; initial teacher education.

More information

Is léachtóir í Sylvaine san Oideachas le saineolas sa Ghaeilge. Tá suim mhór aici i gcúrsaí mhúineadh agus fhoghlaim na Gaeilge. Bhain Sylvaine a céim B.Oid. amach i gColáiste Mhuire gan Smál agus chaith sí seal ag obair i mbunscoil lán-Ghaeilge i mBaile Átha Cliath. Bhain sí a céim M.Oid. san Oideachas lán-Ghaeilge amach i gColáiste Mhuire gan Smál agus ansin, bronnadh an chomhaltacht, Michael Jordan, uirthi ar mhaithe le céim Ph.D. a bhaint amach in Ollscoil Chathair Bhaile Átha Cliath. Thug sí faoi thaighde Ph.D. i ngort shealbhú an dara teanga.

Foilseacháin Acadúla 

  • Ní Dhiorbháin, A., Ní Aogáin, S. & Ó Duibhir, P. (2024). 'I learned more than the children learned' A dual focused professional development initative to support immersion teachers, Teacher Development, https://doi.org/10.1080/13664530.2024.2333416.
  • Ní Mhurchú, C., Ní Aogáin, S. & Ó Ceallaigh, TJ. (2023). Aiseolas ceartaitheach mar réiteach ar easnaimh theangaeolaíochta sa tumoideachas lán-Ghaeilge, Teanga, 30 (81-108).
  • Ní Aogáin, S. & Ó Duibhir, P. (2022). Ó theoiric go cleachtas: Aiseolas ceartaitheach i mbunscoileanna lán-Ghaeilge, Teanga, 29 (80-106). 
  • Ní Shuibhne, C. & Ní Aogáin, S. (2022). Bíonn dhá insint ar gach scéal: Múineadh na gramadaí sna bunranganna lán-Ghaeilge, Léann Teanga: An Reiviú, 22 (93-112).
  • Ní Aogáin, S. & Ó Duibhir, P. (2021). Iniúchadh ar an tionchar a bhíonn ag aiseolas ceartaitheach ar chruinneas Gaeilge daltaí tumoideachais. In T. J. Ó Ceallaigh agus Ó Laoire, M. (Eag.), An Tumoideachas: Deiseanna agus dea-chleachais. An dara comhdháil taighde uile-oileánda ar an tumoideachas: Imeachtaí comhdhála, 140-153. An Chomhairle um Oideachas Gaeltachta agus Gaelscolaíochta.
  • Ní Aogáin, S., Ní Mhurchú, C. & Ó Ceallaigh, T.J. (2021). I dtreo an tsealbhaithe ar bhealach iomlánaíoch: Forbairt na foirme i gcomhthéacs na cumarsáide sa suíomh lán-Ghaeilge, Irish Teachers’ Journal, 9, (109-122). 
  • Ní Dhiorbháin, A., Ní Aogáin, S. agus Ó Duibhir, P. (2020). Dearcthaí múinteoirí lán-Ghaeilge ar a n-inniúlacht sa ghramadach agus ar chur chuige nuálach do theagasc na gramadaí. Taighde agus Teagasc 7.
  • Ní Aogáin, S. & Ó Duibhir, P. (2020). Aiseolas ceartaitheach i gcomhthéacs an tumoideachais. Ábhar Tacaíochta, An Chomhairle Náisiúnta Curaclaim agus Measúnachta.
  • Ní Aogáin, S. & Ó Duibhir, P. (2020). Corrective feedback in the immersion context. Support Material, An Chomhairle Náisiúnta Curaclaim agus Measúnachta.

Páipéir Chomhdhála Náisiúnta agus Idirnáisiúnta

  • Ní Aogáin, S. & Dunne, C. (2024). Taitneamh agus tairbhe: Playful pedagogies to support the teaching and learning of Irish, Revolutionising Education through Play Conference 2024, Coláiste Mhuire gan Smál / Mary Immaculate College, Limerick (Márta / March, 2024).
  • Ó Ceallaigh, T.J., Ní Aogáin, S., Ní Mhurchú, C. & Ó Duibhir, P. (2023). ‘Corrective Feedback in the Minority Language Immersion Context: Towards Sustainable Change’. AILA World Congress, Lyon, France.
  • Ní Aogáin, S. & Dunne, C. (2023). ‘Universal Design for Learning in Second Language Acquisition’. International Universal Design for Learning Symposium, Maynooth.
  • Dunne, C. & Ní Aogáin, S. (2022). 'The Inclusive Teaching of a Second Language: The Case of Gaeilge in Ireland', European Conference on Literacy, Ollscoil Chathair Bhaile Átha Cliath.
  • Dunne, C. & Ní Aogáin, S. (2022). 'Iniúchadh ar Theagasc Ionchuimsitheach na Gaeilge', Comhdháil Taighde Uile-Oileánada ar an Tumoideachas, Coláiste Mhuire gan Smál, Luimneach.
  • Ó Ceallaigh, TJ., Ní Aogáin, S. & Ní Mhurchú, C. (2021). 'Crafting Contemporary Pedagogy for Language and Content Instruction in Elementary Immersion: Re-Imagining Possibilities in Teacher Education', Association for Teacher Education Annual Conference, Ar Líne.
  • Ní Aogáin, S. (2021). 'Pedagogical Possibilities to Support Second Language Acquisition', Educational Studies Association of Ireland Annual Conference, Ar-Líne.
  • Ní Aogáin, S. & Ó Duibhir, P. (2020). ‘A Sociocultural Approach to Professional Development for Teachers in Practice’. Educational Studies Association of Ireland, Ar-líne.
  • Ní Aogáin, S. (2019). ‘Sealbhú an Dara Teanga a Chur Chun Cinn i gComhthéacs an Tumoideachais’. Comhdháil Bhliantúil, Cumann Litearthachta na hÉireann, Ollscoil Chathair Bhaile Átha Cliath.
  • Ní Aogáin, S. & Ní Dhiorbháin, A. (2019). ‘Ag Foghlaim na Gramadaí Lena Chéile agus Óna Chéile sa Seomra Ranga’. Tionóil Forbartha Gaeloideachais i bPáirt le COGG, Corcaigh.
  • Ní Aogáin, S. (2019). ‘Integrating the Teaching of Content and Form in the Irish Immersion Classroom’. Educational Studies Association of Ireland, Sligeach.
  • Ní Aogáin, S. & Ó Duibhir, P. (2018). ‘Aiseolas Ceartaitheach sa Seomra Ranga’. Comhdháil Taighde Uile-Oileánda ar an Tumoideachas, Coláiste Mhuire gan Smál, Luimneach.
  • Ní Aogáin, S. & Ó Duibhir, P. (2018). ‘A Sociocultural Perspective of Corrective Feedback’. Educational Studies Association of Ireland, An Coláiste Ollscoile, Baile Átha Cliath.
  • Ní Aogáin, S. (2017), ‘Modhanna Múinte a Chuireann le Sealbhú an Dara Teanga i Scoileanna lán-Ghaeilge’. Tionóil Forbartha Gaeloideachais i bPáirt le COGG, An Muileann gCearr.
  • Ní Aogáin, S. & Ó Duibhir, P. (2017). ‘Dúshláin, Deiseanna agus Nósanna le Teanga Chruinn a chur chun cinn sa Seomra Ranga, Comhdháil Bhliantúil Chumann Teangeolaíochta Feidhmí na hÉireann, Ollscoil Luimnigh.
  • Ní Aogáin, S. & Ó Duibhir, P. (2017). ‘The Impact of Corrective Feedback on Second Language Learning’. International Symposium on Bilingualism, Ollscoil Luimnigh.
  • Ní Dhiorbháin, A. & Ní Aogáin, S. (2017). ‘Múinteoirí agus Páistí Gaelscoile ag Foghlaim na Gramadaí in Éindí a Chéile’. Coláiste Ollscoile Naomh Muire Béal Feirste.
  • Ní Aogáin, S. (2017). ‘Evidence-Based Pedagogies to Enhance Second Language Learning in Immersion Classrooms’. Educational Studies Association of Ireland, Coláiste na hOllscoile, Corcaigh.
  • Ní Aogáin, S. (2016). ‘Second Language Learning through Legitimate Participation in Ongoing Social Practice’. Scotens Doctoral Roundtable, Ard Mhaca.
  • Ní Aogáin, S. (2016). ‘Second Language Learning through the Use of Corrective Feedback.’ Paradigm Shifting in Applied Linguistic: New Theories and New Methods, Coláiste na Tríonóide, Baile Átha Cliath.

Aoichainteanna agus Ceardlanna don Fhorbairt Ghairmiúil

  • Ní Aogáin, S. & Tynan, F (2023). 'Play-Based Pedagogies for Primary and Special Schools'. OIDE, Áth Luain.
  • Dunne, C. & Ní Aogáin, S. (2023). ‘An Ghaeilge do Chách’. Comhdháil Chomhairle na Gaelscolaíochta, Ard Mhaca.
  • Ní Aogáin, S. & Dunne, C. (2022). 'Sealbhú Teanga trí Spóirt ‘is Spraoi', Fios Feasa, Comhdháil Chomhairle na Gaelscolaíochta, Béal Feirste.
  • Dunne, C. & Ní Aogáin, S. (2022). ‘Gach Paiste a chur san Áireamh sa Cheacht Gaeilge: An Roinnt Dea-Chleachtais’. Comhdháil ar Riachtanais Speisialta Oideachais le Gaeloideachais i bpáirt le COGG, An Muileann gCearr.

Nuachtlitreacha

  • Ní Aogáin, S. (2020). Cur chun cinn na Gaeilge i scoileanna lán-Ghaeilge. Nuachtlitir Bhliantúil, Cumann Litearthachta na hÉireann.

Ballraíocht

  • 2020-2023: Rúnaí Chumann Litearthachta na hÉireann (Literacy Association of Ireland).