Close icon
Close icon

Dr Sylvaine Ní Aogáin

Dr Sylvaine Ní Aogáin

B.Oid (MIC); M.Oid (MIC); Ph.D. san Oideachas (DCU); Teastas Iarchéime san Aistriúchán (NUIG).
Léachtóir

More information

Is léachtóir í Sylvaine san Oideachas le saineolas sa Ghaeilge. Tá suim mhór aici i gcúrsaí mhúineadh agus fhoghlaim na Gaeilge. Bhain Sylvaine a céim B.Oid. amach i gColáiste Mhuire gan Smál agus chaith sí seal ag obair i mbunscoil lán-Ghaeilge. Bhain sí a céim M.Oid. san Oideachas lán-Ghaeilge amach i gColáiste Mhuire gan Smál agus ansin, bronnadh an chomhaltacht, Michael Jordan, uirthi ar mhaithe le céim Ph.D. a bhaint amach in Ollscoil Chathair Bhaile Átha Cliath. Thug sí faoi thaighde Ph.D. i ngort shealbhú an dara teanga.

Foilseacháin Acadúla / Academic Publications 

  • Ní Dhuinnín, S., Ó Ceallaigh, TJ. & Ní Aogáin, S. (2025). Exploring immersion competencies in secondary education. Transformative professional development for pedagogical integration in Home Economics. Journal of Immersion and Content-Based Language Education, 138-163. https://doi.org/10.1075/jicb.24013.nid
  • Ní Aogáin, S. & Dunne, C. (2025). Foghlaim an dara teanga nó na teanga breise i mbunscoileanna lán-Ghaeilge agus an Dearadh Uilíoch Don Fhoghlaim. REACH: Journal of Inclusive Education in Ireland, 38(1).
  • Ní Aogáin, S. & Dunne, C. (2025). Second or additional language learning in Irish-medium primary schools: Using a Universal Design for Learning framework. REACH: Journal of Inclusive Education in Ireland, 38(1).
  • Dunne, C. & Ní Aogáin, S. (2024). Dea-chuimnhí ar fhoghlaim na Gaeilge. COMHARTaighde 10.
  • Ní Dhiorbháin, A., Ní Aogáin, S. & Ó Duibhir, P. (2024). 'I learned more than the children learned' A dual-focused professional development initiative to support immersion teachers. Teacher Development, 1-19 https://doi.org/10.1080/13664530.2024.2333416.
  • Ní Mhurchú, C., Ní Aogáin, S. & Ó Ceallaigh, TJ. (2023). Aiseolas ceartaitheach mar réiteach ar easnaimh theangaeolaíochta sa tumoideachas lán-Ghaeilge. Teanga, 30 (81-108).
  • Ní Aogáin, S. & Ó Duibhir, P. (2022). Ó theoiric go cleachtas: Aiseolas ceartaitheach i mbunscoileanna lán-Ghaeilge. Teanga, 29(80-106). 
  • Ní Shuibhne, C. & Ní Aogáin, S. (2022). Bíonn dhá insint ar gach scéal: Múineadh na gramadaí sna bunranganna lán-Ghaeilge. Léann Teanga: An Reiviú, 22(93-112).
  • Ní Aogáin, S. & Ó Duibhir, P. (2021). Iniúchadh ar an tionchar a bhíonn ag aiseolas ceartaitheach ar chruinneas Gaeilge daltaí tumoideachais. In T. J. Ó Ceallaigh agus Ó Laoire, M. (Eag.), An Tumoideachas: Deiseanna agus Dea-Chleachais. An Dara Comhdháil Taighde Uile-Oileánda ar an Tumoideachas: Imeachtaí Comhdhála. 140-153. An Chomhairle um Oideachas Gaeltachta agus Gaelscolaíochta.
  • Ní Aogáin, S., Ní Mhurchú, C. & Ó Ceallaigh, T.J. (2021). I dtreo an tsealbhaithe ar bhealach iomlánaíoch: Forbairt na foirme i gcomhthéacs na cumarsáide sa suíomh lán-Ghaeilge. Irish Teachers’ Journal, 9, (109-122). 
  • Ní Dhiorbháin, A., Ní Aogáin, S. agus Ó Duibhir, P. (2020). Dearcthaí múinteoirí lán-Ghaeilge ar a n-inniúlacht sa ghramadach agus ar chur chuige nuálach do theagasc na gramadaí. Taighde agus Teagasc 7.

 

Acmhainní Teagaisc / Teaching Resources 

  • Dunne, C. M. & Ní Aogáin, S. (2025). An Ghaeilge do gach duine. An dearadh uilíoch don fhoghlaim. An Chomhairle um Oideachas Gaeltachta agus Gaelscolaíochta / Institiúid Oideachais Marino.
  • Ní Aogáin, S. & Ó Duibhir, P. (2020). Aiseolas ceartaitheach i gcomhthéacs an tumoideachais. Ábhar Tacaíochta. An Chomhairle Náisiúnta Curaclaim agus Measúnachta.
  • Ní Aogáin, S. & Ó Duibhir, P. (2020). Corrective feedback in the immersion context. Support Material. An Chomhairle Náisiúnta Curaclaim agus Measúnachta.


Páipéir Chomhdhála Náisiúnta agus Idirnáisiúnta / National and International Conference Papers

  • Ní Aogáin, S. & Dunne, C. (2024). Taitneamh agus tairbhe: Playful pedagogies to support the teaching and learning of Irish. Revolutionising Education through Play Conference 2024, Coláiste Mhuire gan Smál / Mary Immaculate College, Limerick.
  • Ó Ceallaigh, T.J., Ní Aogáin, S., Ní Mhurchú, C. & Ó Duibhir, P. (2023). Corrective Feedback in the Minority Language Immersion Context: Towards Sustainable Change. AILA World Congress, Lyon, France (Mí Iúil / July, 2023).
  • Ní Aogáin, S. & Dunne, C. (2023). Universal Design for Learning in Second Language Acquisition. International Universal Design for Learning Symposium, Maynooth.
  • Dunne, C. & Ní Aogáin, S. (2022). The Inclusive Teaching of a Second Language: The Case of Gaeilge in Ireland. European Conference on Literacy, Ollscoil Chathair Bhaile Átha Cliath / Dublin City University.
  • Dunne, C. & Ní Aogáin, S. (2022). Iniúchadh ar Theagasc Ionchuimsitheach na Gaeilge. Comhdháil Taighde Uile-Oileánada ar an Tumoideachas, Coláiste Mhuire gan Smál, Luimneach.
  • Ó Ceallaigh, TJ., Ní Aogáin, S. & Ní Mhurchú, C. (2021). Crafting Contemporary Pedagogy for Language and Content Instruction in Elementary Immersion: Re-Imagining Possibilities in Teacher Education. Association for Teacher Education Annual Conference, Ar Líne.
  • Ní Aogáin, S. (2021). Pedagogical Possibilities to Support Second Language Acquisition. Educational Studies Association of Ireland Annual Conference, Ar-Líne.
  • Ní Aogáin, S. & Ó Duibhir, P. (2020). ‘A Sociocultural Approach to Professional Development for Teachers in Practice’. Educational Studies Association of Ireland, Ar-líne.
  • Ní Aogáin, S. (2019). Sealbhú an Dara Teanga a Chur Chun Cinn i gComhthéacs an Tumoideachais. Comhdháil Bhliantúil, Cumann Litearthachta na hÉireann, Ollscoil Chathair Bhaile Átha Cliath / Dublin City University.
  • Ní Aogáin, S. & Ní Dhiorbháin, A. (2019). Ag Foghlaim na Gramadaí Lena Chéile agus Óna Chéile sa Seomra Ranga. Tionóil Forbartha Gaeloideachais i bPáirt le COGG, Corcaigh.
  • Ní Aogáin, S. (2019). Integrating the Teaching of Content and Form in the Irish Immersion Classroom. Educational Studies Association of Ireland, Sligeach.
  • Ní Aogáin, S. & Ó Duibhir, P. (2018). ‘Aiseolas Ceartaitheach sa Seomra Ranga’. Comhdháil Taighde Uile-Oileánda ar an Tumoideachas, Coláiste Mhuire gan Smál, Luimneach.
  • Ní Aogáin, S. & Ó Duibhir, P. (2018). ‘A Sociocultural Perspective of Corrective Feedback’. Educational Studies Association of Ireland, An Coláiste Ollscoile, Baile Átha Cliath.
  • Ní Aogáin, S. (2017), ‘Modhanna Múinte a Chuireann le Sealbhú an Dara Teanga i Scoileanna lán-Ghaeilge’. Tionóil Forbartha Gaeloideachais i bPáirt le COGG, An Muileann gCearr.
  • Ní Aogáin, S. & Ó Duibhir, P. (2017). Dúshláin, Deiseanna agus Nósanna le Teanga Chruinn a chur chun cinn sa Seomra Ranga. Comhdháil Bhliantúil Chumann Teangeolaíochta Feidhmí na hÉireann, Ollscoil Luimnigh / University of Limerick.
  • Ní Aogáin, S. & Ó Duibhir, P. (2017). The Impact of Corrective Feedback on Second Language Learning. International Symposium on Bilingualism, Ollscoil Luimnigh / University of Limerick.
  • Ní Dhiorbháin, A. & Ní Aogáin, S. (2017). Múinteoirí agus Páistí Gaelscoile ag Foghlaim na Gramadaí in Éindí a Chéile. Teagasc agus Taighde, Coláiste Ollscoile Naomh Muire Béal Feirste.
  • Ní Aogáin, S. (2017). Evidence-Based Pedagogies to Enhance Second Language Learning in Immersion Classrooms. Educational Studies Association of Ireland, Coláiste na hOllscoile, Corcaigh / University College Cork.


Ceardlanna don Fhorbairt Ghairmiúil / Professional Development Workshops

  • Ní Aogáin, S. & Dunne, C. (2024). 'Bua an Spraoi! Múineadh Ionchuimsitheach na Gaeilge'. Ionad Tacaíochta Oideachais Thrá Lí.
  • Ní Aogáin, S. & Tynan, F. (2023). 'Play-Based Pedagogies for Primary and Special Schools'. OIDE, Áth Luain.
  • Dunne, C. & Ní Aogáin, S. (2023). ‘An Ghaeilge do Chách’. Comhdháil Chomhairle na Gaelscolaíochta, Ard Mhaca.
  • Ní Aogáin, S. & Dunne, C. (2022). 'Sealbhú Teanga trí Spóirt ‘is Spraoi'. Fios Feasa: Comhdháil Chomhairle na Gaelscolaíochta, Béal Feirste.
  • Dunne, C. & Ní Aogáin, S. (2022). ‘Gach Paiste a chur san Áireamh sa Cheacht Gaeilge: An Roinnt Dea-Chleachtais’. Comhdháil ar Riachtanais Speisialta Oideachais le Gaeloideachais i bpáirt le COGG, An Muileann gCearr.


Nuachtlitreacha / Newsletters

  • Ní Aogáin, S. (2020). Cur chun cinn na Gaeilge i scoileanna lán-Ghaeilge. Nuachtlitir Bhliantúil, Cumann Litearthachta na hÉireann.


Ceapacháin Sheachtracha / External Appointments

  • 2020-2023: Rúnaí Chumann Litearthachta na hÉireann (Literacy Association of Ireland).
  • 2024-2025: Incoming President of the Literacy Association of Ireland.